Proti hudbě prodávané na velkých plastových plackách se skoro všechno spiklo. Nejprve nástup CD, iPadů a chytrých telefonů se streamovacími službami. Před patnácti lety pak začala renesance desek, která nyní možná dosáhla vrcholu. Není to tak, že by zájem o hudbu v mikrodrážkách 12“ desek začal klesat. Jen v USA se za první půlrok prodeje meziročně téměř zdvojnásobily, firmy však nové desky nestačí lisovat.

Chybí speciální lakové desky potřebné pro vytvoření původního záznamu – o dodávky PVC, z nějž se desky lisují, bojují firmy z různých oborů a k tomu se přidává přetlak poptávky i ze strany velkých hvězd, jako je Taylor Swift nebo Billie Eilish. Alba typu Folklore jsou schopné prodat desítky tisíc kopií během chvilky – a na menší producenty se pak nedostává kapacita v lisovnách. 

To ale nemění nic na tom, že poslouchat nebo alespoň sbírat plastové disky s velkými papírovými přebaly chce stále více lidí. A zatím ještě mají z čeho vybírat.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se