atlas_centrum_350.jpgNová internetová skupina pokryje v Česku přes čtyři miliony uživatelů a bude tak silněji konkurovat vedoucímu Seznamu, který má kolem 4,5 milionu uživatelů. Zároveň se stane vedoucím hráčem na slovenském trhu.

Značky a služby zůstanou zachovány a budou se nadále rozvíjet společně. Uživatelé obou portálů mají získat to nejlepší z jednotlivých webů. Mimo to přibudou zcela nové služby, s důrazem na odladění a přínos pro běžný život.

Atlas a Centrum pro tuto příležitost spustily speciální webovou stránku www.spojeno.cz, kde zájemci naleznou všechny potřebné informace o spojení obou firem.

O peníze jde především

"Provozovat dva portály se může hodit mediálním agenturám, protože budou moci kupovat reklamu na oba servery v balíčcích," říká Jindřich Jirásek z reklamní agentury Progress Partners Advertising. O peníze z inzerce jde ale především. Investice do internetové reklamy stále rostou a loni za ni utratily firmy dvě miliardy.

"Oba portály by se dohromady mohou mírně přiblížit Seznamu a odskočit iDNES. Nejvíce pomoci by to ale mohlo Atlasu, který je v současné době mediálními agenturami opomíjený," dodává Schreier.

Šéf Seznamu se konkurence nebojí

"I kdyby se spojily Atlas, Centrum a iDNES dohromady, konkurence nám nevznikne," tvrdí dlouhodobě šéf české jedničky Ivo Lukačovič.

Jeho portál je na tom totiž z českých portálů jednoznačně nejlépe, v roce 2006 vykázal tržby kolem jedné miliardy korun a hrubý zisk 480 milionů korun. "Seznam dostane sice nového a silnějšího soupeře, ale bude před ním mít velký náskok ve všech klíčových ukazatelích," vysvětluje šéfredaktor internetového serveru Lupa Aleš Miklík. Česká jednička má podle prosincových čísel projektu NetMonitor přes 4,4 milionu návštěvníků měsíčně. Atlas se na konci loňského roku pohyboval těsně pod hranicí dvou milionů a Centrum se vyšplhalo na 2,9 milionu uživatelů.

"Samotný počet uživatelů není tak důležitý, a navíc nepůjde o prostý součet, ale průnik, neboť řada z návštěvníků používá portály oba," dodává Miklík.

080226_16p.jpg