t-mobile__350x210_.jpgVirtuální operátorku Týnu nyní T-Mobile testuje u vybraných uživatelů předplacených karet Twist. Pilotní projekt chce vyhodnotit v prvním čtvrtletí příštího roku a do konce roku 2009 Týnu nasadit do běžného provozu pro zhruba tři miliony uživatelů předplacených karet.

"Současný systém s tlačítkovou volbou se již dostává na hranice svých možností. Soustředíme se proto na zprovoznění revolučního automatu pod názvem Týna, který využívá technologii rozpoznávání řeči. V České republice takové řešení dosud nemá obdoby," uvedla mluvčí Martina Kemrová. V současnosti hlasový automat s tlačítkovou volbou zpracuje denně požadavky více než 50 tisíc lidí.

Dále čtěte

Týna zatím pracuje s databází zhruba 20 tisíc vět a slovních spojení přiřazených k jednotlivým tématům. Jakmile správně identifikuje přání uživatele, vede jej co nejrychleji k řešení. Není-li si zcela jista tím, co zákazník chce, požádá ho o potvrzení nebo zopakování zadání. Pokud ani přes opakované pokusy stále nerozumí, nabídne přepojení na živého operátora. Zákazník má také možnost kdykoliv přejít ke klasickému automatu s tlačítkovou volbou. Při svém uvedení do běžného provozu by měla být Týna schopná vyřídit přes 80 procent všech požadavků.

V současnosti podobnou technologii T-Mobile využívá jen v Německu a USA. Zkušenosti z české pobočky mají sloužit pro její zavedení na dalších trzích.