Internetová sociální síť Twitter, s jejíž pomocí vedou uživatelé mikroblog, ve kterém přes počítač a mobilní telefony sdělují, co právě dělají nebo o čem přemýšlejí, se rozhodla využít své stoupající celosvětové popularity v improvizované a interaktivní televizní soutěži. Její účastníci se s pomocí twitterování vydají po stopách známých osobností. Tvůrci se však podle agentury AP zatím zdráhají uvést bližší podrobnosti o projektu.

"Twitter v současnosti představuje neuvěřitelný technologický a kulturní fenomén," prohlásila producentka pořadu Amy Ephronová. Připravovaná televizní série podle ní bude prvním pokusem, jak dostat bezprostřednost Twitteru na televizní obrazovku.

"Zachytí to, co je na twitterování nejlepší, a současně to bude i přitažlivá televizní show," uvedl Noah Oppenheim z producentské společnosti Reveille. Kvůli nadcházejícím jednáním s distributory však tvůrci nechtěli prozradit žádné další detaily a neodtajnili ani sám název soutěže.

Twitteru se daří 

S nápadem založit bezplatný prostor pro rychlou a jednoduchou komunikaci přišla v roce 2006 společnost Obvious. Twitter funguje na bázi krátkých textů do 140 znaků, které autor rozesílá pomocí internetové sítě do jiných počítačů či mobilních telefonů. Uživatelé spolu mohou takto twitterovat, neboli "štěbetat", o nejžhavějších novinkách či jejich aktuálním náladovém rozpoložení.

S více než pěti miliony uživatelů se Twitter řadí mezi nejrychleji rostoucí mezinárodní projekty. Jsou do něj zapojeny i slavné osobnosti jako spisovatel Paulo Coelho, americký prezident Barack Obama nebo zpěvačka Britney Spearsová.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist