I když se zájem veřejnosti nedávno přesunul od vodíkových automobilů zpět k elektrickým vozidlům, vedení společnosti tvrdí, že jejich Riversimple Urban Car zcela naplňuje možnosti, které představuje technologie vodíkových palivových článků.

Tvůrci vozu tvrdí, že úplně od nuly vybudovali malý, efektivní vůz, s nímž mohou být komerčně úspěšní rychleji než výrobci velkých aut, kteří se snaží přzpůsobit konvenční auta vodíkovému pohonu.

Prototyp lehkého městského vozu byl představen v úterý v Londýně. Členové vedení společnosti Riversimple se svezli ve vozidle, které má maximální rychlost 80 km za hodinu a může ujet 321 km, než je nutné jeho nádrž opět doplnit kapalným vodíkem.

Auto využívá dosud nezvyklých přístupů k designu automobilů. Zakladatel společnosti Hugo Spowers říká, že díky tomu získá jejich auto určitou výjimečnost a nezaměnitelnost.

Uživatelé si mají auto pronajímat přibližně za 315 dolarů měsíčně, což je cena, která zahrnuje náklady na palivo a případné opravy. Společnost tvrdí, že právě takovýto model pronájmu vede výrobce k produkci vysoce kvalitních produktů  s vysokou účinností a dlouhou životností.
Společnost nejprve zkusí malý pilotní program v jednom, dosud nevybraném anglickém městě, kde také spolu se společností dodávající  palivo postaví i čerpací stanice.

Auto společnosti Riversimple má mít malý (a tedy relativně levný) vodíkový palivový článek - jen o 6 kW - ve srovnání se 100kW palivovým článkem, který využívá vodíkové auto Honda FCX Clarity. Vůz bude poháněn čtyřmi elektromotory – v každém kole je jeden z nich . Propojením motorů přímo na kola je prý možné získat zpět až 50 procent energie, která by se ztratila v důsledku tření konvenčních brzd..

Auto nemá baterii, ale místo toho spoléhá na řadu velkých kondenzátorů, které jsou schopny přijmout a uvolnit energii mnohem rychleji a dodají ji k rozjezdu vozidla.