Most, jehož výstavba má přijít na 6,1 miliardy eur (153 miliard Kč), bude dlouhý téměř 3,7 kilometru a nad hladinou moře se bude tyčit ve výšce 64 metrů. Široký bude 60 metrů. Provoz na něm má být možný v roce 2017. Vláda pro financování mostu založila společnost Stretto di Messina, která jej bude spravovat.
Most bude svými rozměry třikrát větší než slavný Golden Gate Bridge v kalifornském San Francisku. Oba pilíře mostu mají být se svými 398 metry vyšší než Eiffelova věž. Tím stavba prorazí další světový rekord, který dosud drží viadukt v Millau ve Francii se svými 341 metry výšky.
Přes most bude moci přejet za hodinu šest až devět tisíc vozidel a 200 vlaků denně. Stavba umožní prodloužení vysokorychlostní železniční trasy z Neapole do Palerma a dálnic mezi Salernem a Reggiem di Calabria, Messinou a Catanií a Messinou a Palermem.
U Magdeburku teče řeka po unikátním vodním mostě - čtěte ZDE
V základech Karlova mostu se našel mech ze 14. století - čtěte ZDE
S projektem přišla v roce 2001 tehdejší Berlusconiho vláda, v roce 2006 jej však kabinet premiéra Romana Prodiho zrušil. Berlusconi ve své předvolební kampani v dubnu 2008 slíbil, že jeho vláda od projektu neustoupí.
Mnozí odpůrci stavby také namítají, že u Messiny a Reggio di Calabria je seizmicky aktivní zóna. V prosinci 1908 zde při zemětřesení o síle 7,2 stupně Richterovy škály zahynulo téměř 100 tisíc lidí.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist