V oficiálním blogu v noci na středu Google oznámil, že upravil program označovaný First Click Free (první kliknutí zdarma), aby mediální podniky mohly omezit počet bezplatných kliknutí na zpravodajství na pět článků za den.

Mediální společnosti čím dál více kritizovaly Google za dosavadní praktiky. Stěžoval si zejména generální ředitel a předseda gigantu News Corp Rupert Murdoch na to, že internetový vyhledávač na webovém zpravodajství vydělává.

Pokud bude uživatel chtít pročítat zprávy dál, bude se muset zaregistrovat nebo zaplatí předplatné. Dosud bylo každé kliknutí uživatelů vyhledávače Google na zpravodajské odkazy bezplatné.

"Pokud jste uživatel Googlu, znamená to, že se vám může objevit registrační stránka, kliknete-li za den na více než pět článků na stránkách vydavatele, který používá First Click Free," uvedl v blogu produktový manažer Googlu Josh Cohen.

Murdoch řekl v úterý na konferenci ve Washingtonu, že by mediální společnosti měly za obsah svého zpravodajství inkasovat. Také vyzval, aby se firmám jako Google, které odkazy na zpravodajský obsah na internetu shromažďují, znemožnilo vydělávání na investicích jiných.

News Corp si již za internetový vstup na The Wall Street Journal nechává platit a chystá se tento přístup rozšířit i na další tituly včetně britských listů The Sun a The Times. Murdoch podotkl, že technologie umožňují levnou a snadnou distribuci zpráv ke každému s přístupem na internet, tvorba zpravodajství ale zůstává drahá. Cohen reagoval, že Google a vydavatelé zpráv vedle sebe můžou existovat.