Boeing nedávno oznámil, že zpevnil slabá místa, kde se křídla napojují na trup, a poté provedl takzvané statické testy. Fancher dodal, že analýzy výsledků těchto testů proběhly a označil je za úspěšné.
Podle původních plánů měla firma dodat první letoun 787 japonské letecké společnosti All Nippon Airways již loni v květnu. První let se měl původně uskutečnit již v létě 2007.
Kvůli zpoždění v dodávkách nových modelů pak musel koncern zaúčtovat vysoké odpisy a další dodatečné náklady na výrobu. Zpoždění mimo jiné způsobily problémy s dodavateli, nedostatek součástek, pozdější změny designu, stávka mechaniků a problémy ve výrobě.
Model 787 Dreamliner je prvním komerčním letadlem na světě vyrobeným z uhlíkových vláken namísto hliníku. Je tak výrazně lehčí a odolnější než nynější letadla, a díky tomu má mít i nižší spotřebu paliva a levnější údržbu. Letoun 787 je prvním novým projektem firmy od roku 1995, kdy začal létat model 777.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist