Aby byly schopné se s novými výzvami vyrovnat, musí firmy často změnit zaběhnutý model
řízení a vedení. Jednotliví členové top managementu musí navzájem mnohem více spolupracovat, a lépe tak pochopit priority ostatních.
Například ředitelé IT by měli rozumět byznysové strategii firmy a vědět, jakými nástroji ji mohou podpořit. Oproti tomu ředitelé marketingu by měli mít přehled o technologiích, které jim pomohou dosáhnout efektivnějších výsledků marketingových kampaní. Právě ředitelé IT a marketingu musí do budoucna spojit síly, aby dokázali oslovit zákazníky prostřednictvím nových kanálů, které zahrnují mobilní zařízení a sociální sítě.
Aby i v budoucnu firmy na trhu uspěly, musejí lépe porozumět svým zákazníkům a jejich měnícímu se chování. Uvědomují si to také generální ředitelé, kteří za účelem navázání užších vazeb se zákazníky, budou stále častěji používat sociální sítě. V horizontu pěti let se komunikace prostřednictvím sociálních médií stane druhou nejvýznamnější metodou interakce hned za osobním kontaktem.
Vyplývá to z aktuálních globálních studií společnosti IBM, jejíž zaměstnanci posledních osm let pravidelně diskutují s členy vrcholového managementu firem z celého světa. Jsou tak schopni odhalit, s jakými problémy či výzvami se firmy potýkají.
Nejnovější IBM CEO Study dále odhalila, že téměř tři čtvrtiny z více než 1700 generálních ředitelů pokládají technologie za nejdůležitější faktor budoucího úspěchu firmy. Mezi faktory ovlivňující organizace se technologie vyhouply na nejvyšší příčku důležitosti poprvé v historii CEO Studies.
Tím, jak se lidská komunikace přesouvá více do internetových médií, vzniká obrovské množství nestrukturovaných dat. Firmy se snaží z těchto dat vytáhnout veškeré informace, které jsou využitelné pro vylepšování produktů či optimalizaci procesů. Generální ředitelé si uvědomují potřebu sofistikovanější podnikové analýzy, která podchytí data ze sociálních sítí a mobilních zařízení.
Právě na extrahování informací o zákaznících z dostupných dat věnuje sedm z deseti generálních ředitelů značné výdaje. Velké množství dat vzniká zároveň ve firmách, které za sebou zanechávají obrovskou digitální stopu. Správná řešení informačních technologií jsou odpovědí na složitosti a akceleraci procesů po celém světě.
Studie dále ukázala, že nejúspěšnější firmy považují za klíčový princip svého fungování otevřenost. O ní často svědčí používání sociálních médií jako nepostradatelného prostředku spolupráce a inovací. Firmy, jež přijímají nové modely fungování, těží z kolektivní inteligence a interních sociálních sítí, což jim umožňuje formulovat nové myšlenky a řešení na zvýšení ziskovosti a růstu.Ředitelé IT a marketingu musí do budoucna spojit síly, aby dokázali oslovit zákazníky prostřednictvím nových kanálů, které zahrnují mobilní zařízení a sociální sítě.
Víme, jak se mění priority firem
Od roku 2004 vydává IBM každé dva roky globální studii CEO Study, která reflektuje názory a myšlenky generálních ředitelů největších firem po celém světě. Díky této studii je možné porovnat, jak se v čase vyvíjejí priority firem a co aktuálně považují za největší výzvy.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist