Václav Baroch, odborník na ekonomiku dopravy z ČVUT, se při pohledu na pražskou veřejnou dopravu netají skepsí. Podle něj ji navzdory mnoha zlepšením v posledních dvaceti letech čeká úpadek. Vychází z peněz, které Praha v posledních letech za rozvoj veřejné dopravy utrácí.
„Mění se víceméně drobnosti, na velké investice, které jsou třeba, ale město nemá peníze,“ říká Baroch. Město nestaví nové tramvajové linky, které by potřebovalo v místech, kam nedosáhne metro. Trasu A podzemky prodlužuje jen díky dotacím z EU. Potřebná trasa D, která by měla obsloužit velká sídliště na jihu města, kde se dnes jezdí v přeplněných autobusech, se odkládá na neurčito. V roce 2009 slibovali radní začátek stavby na rok 2011, vloni primátor Bohuslav Svoboda prohlásil, že stavět se může také až od roku 2020.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.