Reklama na webu je nejrozšířenější způsob platby za obsah. Velké množství reklamních sdělení vede asi pětinu uživatelů k instalaci nástrojů, které inzerci odstraňují. I když to pro poskytovatele obsahu znamená finanční ztráty, je to legální. Německý Nejvyšší soud nyní rozhodl, že legální je nejen blokování reklamy ze strany koncových uživatelů, ale také vývoj a distribuce nástrojů, které to umožňují.

Vydavatelství Axel Springer obvinilo společnost Eyeo, která distribuuje aplikaci Adblock Plus, že porušuje soutěžní právo, když za poplatek umožňuje některým firmám umístění do seznamu serverů s povoleným zobrazováním reklamy. Německý Nejvyšší soud rozhodnutí soudu nižší instance, podle nějž je existence seznamu povolených reklam porušením soutěžního práva, zrušil. Obchodní model společnosti Eyeo není podle rozhodnutí soudu agresivní obchodní akt. Soud zároveň uvedl, že společnosti Axel Springer nic nebrání v zablokování přístupu uživatelů s běžícím Adblockem k článkům na svých serverech. Tuto možnost využívá celá řada velkých vydavatelů.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se