Na YouTube se stále daří obsahu, který zobrazuje mladé dívky a děti v sexualizovaném kontextu. Internetový server z takových videí, které mají statisíce i miliony zhlédnutí, těží díky zobrazované reklamě. Na přetrvávající problém, který v minulosti přiměl Google k zavedení nových pravidel, nyní upozorňuje youtuber Matt Wattson v sérii videí a článek britské verze serveru Wired.
Skutečnost, že fotografie a videa malých dětí v plavkách nebo jiném odhalujícím oblečení lákají sexuální devianty, není překvapivá. YouTube však díky nastavení umělé inteligence, která doporučuje další videa ke zhlédnutí, vytváří ideální podmínky pro beztrestné šíření nevhodného obsahu. Už po několika kliknutích na doporučená videa YouTube diváky zásobuje odkazy na "populární" videa, která ukazují polonahé děti, jak dělají rozštěpy nebo cucají nanuky.
Uživatele, kteří se zajímají o mladé dívky, pak navádí i automatické doplňování ve vyhledávání. K. G. Orphanides ze serveru Wired uvádí jako příklad dotaz "twister girl", ke kterému YouTube doplňuje "little girl twister in skirt". Vyhledaná videa tak zobrazují dívky v sukních, které hrají společenskou pohybovou hru Twister.
Co se dočtete dál
- Co umožňuje algoritmus vyhledávání na YouTube?
- Které firmy ukončily inzerování na YouTube?
- Jaké kroky hodlá podniknout Google?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.