Britská vláda spustila pod značkou No Place to Hide další kampaň proti end to end šifrování. Moc se k ní tedy nehlásí, snaží se místo toho, aby celá věc vypadala jako přirozená aktivita několika organizací snažících se o ochranu dětí. Z toho je vcelku jasné, kterou ze svaté trojice záminek – drogy, terorismus, zneužívání dětí – si pro svůj útok státní aparát vybral tentokrát.
Netradiční nicméně je způsob, jakým k útoku došlo. Nově se nezačíná rovnou návrhem další restriktivní legislativy, ale reklamní kampaní. Ta má zjevně za úkol vzbudit morální paniku, na kterou bude vláda „muset“ reagovat. Daňové poplatníky to vyšlo podle zjištění časopisu Rolling Stone nejméně na půl milionu liber.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.