Černý pátek není konec slev, naopak. Neoficiálně jde spíše o start vánočních nákupů na plný plyn a zájem zákazníků dává tušit, jak dopadne hospodaření obchodů za celý rok. Letos jsou všichni nervózní, po covidovém boomu online prodejců přišlo ochlazení, které se dotklo i největších e-shopů.

Alze meziročně poklesl obrat o desetinu, Mallu letos hrozí ztráta až miliardy korun, slevy to ale neohrozilo, na ně prodejci lákají zákazníky. O slevy se dělí výrobci, dovozci a samotní obchodníci. Velké firmy nastaví ceny pro celý trh, u zbytku záleží, jak se obchody dohodnou se svými dodavateli a kolik ze své marže obětují. Utrhnout zajímavou nabídku přitom není triviální a na některých slevách se vydělat nedá.

Zbývá vám ještě 90 % článku
Předplatné za 40 Kč na 4 týdny
  • První měsíc za 40 Kč, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Baví vás moderní technologie? To byste si neměli nechat ujít newsletter Týden s technologiemi, díky kterému dostanete do téměř pravidelného pátečního e-mailu to nejzajímavější dění a produktové novinky za celý týden.