Facebook v Česku a ostatních zemích EU zavedl předplatné, které ze sociální sítě odstraní reklamu. Pokud uživatel nezaplatí, musí souhlasit se sledováním své činnosti na webu i s možností, že provozovatel Facebooku a Instagramu bude sledovat i to, jak uživatel používá další aplikace na svém telefonu.
Už zveřejnění tohoto kroku vyvolalo vlnu kritiky a právní rozbory, které naznačují potenciální konflikt s legislativou platnou v EU. Nyní došlo na první konkrétní stížnost, která v případě úspěchu bude stát Facebook stovky milionů eur, možná miliardy.
Co se dočtete dál
- V čem spočívá jádro stížnosti k evropským regulačním orgánům?
- Jak Facebook obhajuje svůj postup a cenu předplatného bez reklam?
- Co můžete udělat pro ochranu svého soukromí i bez placení?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.