Americká peer-to-peer taxislužba Uber (neříkají si tak, dokonce by takový popis rázně odmítli, hlavně z právních důvodů) zkouší expandovat do Evropy. Myšlenka je prostá: mobilní aplikace spojuje lidi, kteří by se rádi svezli, s lidmi, kteří právě teď mohou svezení nabídnout. V mnoha zemích světa, hlavně těch chudších, tohle funguje odedávna a bez digitálních technologií: každé auto je potenciální taxík, stačí mávnout, počkat, kdo zastaví, a dohodnout se na ceně. Že finanční úřad neuvidí z vašeho jízdného ani zlámanou grešli místní měny, to je jasné – a vítané, protože ušetří i pasažér.

Uber to vylepšil o bezpečnostní a cenové záruky (opět – jeho právníci by kvůli slovu „záruka“ vyskočili metr vysoko), snížil pravděpodobnost daňového úniku a přidal chytrou appku, abyste nemuseli mávat na ulici. Oficiální taxikáři mají pramalou radost. Zaběhnuté dopravní firmy se brání v Americe i v Evropě, v níž se snaží uchytit dceřiná firma UberPOP – nyní čerstvě vykázaná z ulic Bruselu. Soud ji vyhodnotil jako nekalou konkurenci. Zapomeňte na pirátství, skutečnou ranou tradičnímu byznysu jsou peer-to-peer služby! 

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se