Podle smlouvy z loňského července se vyhledávačem za oba podniky stane Bing od Microsoftu, Yahoo se zaměří na získávání velkých inzerentů. Oba podniky měly v listopadu ve světovém internetovém vyhledávání společný podíl kolem 7,4 procenta. Google měl proti tomu podle internetového průzkumu StatCounter zhruba 90 procent.
Evropská komise uvedla, že Microsoft a Yahoo budou na trhu reklamy v internetovém vyhledávání skutečným rivalem. Dohoda přitom hospodářskou soutěž v Evropě podle komise nepoškodí.
Smlouva mezi Yahoo a Microsoftem je desetiletá. Bing podle ní bude zpracovávat vyhledávací dotazy a výsledky vyhledávání spojí s reklamou na Yahoo. Ta bude získávat 88 procent příjmů z této reklamy.
Yahoo prodá HotJobs firmě Monster Worldwide - čtěte ZDE
Firma Yahoo překonala odhady a vrátila se k zisku - čtěte ZDE
Podniky chtějí spustit svou spolupráci během několika dnů tím, že přesunou vyhledávání na Yahoo k Microsoftu. Předpokládá se ale, že dotáhnou dohodu do konce až na začátku roku 2012, protože bude potřeba upravit vztahy i s inzerenty a vydavateli.
Google upustil od svého záměru být s Yahoo reklamními partnery v roce 2008, a to pod tlakem amerického ministerstva spravedlnosti. Tehdy se proti navrhované spolupráci postavil Microsoft.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist