Lidé na internetu nejvíce utráceli především za stolní nebo přenosné počítače a počítačový hardware, které tvořily 45 procent nákupů. Přibližně třetina lidí v posledním roce nakoupila oblečení či boty, mobilní telefony a jejich příslušenství, domácí spotřebiče a knihy.
Některé produktové kategorie se již stávají doménou eshopů. Jde zejména o počítače, hardware, software a elektroniku všeobecně. Postupně roste i kategorie oblečení, sportovního vybavení nebo hraček.
"Další nárůst v oblasti internetového nakupování lze do budoucna očekávat v oblasti elektronického zajišťování vstupenek na kulturní či sportovní akce a zařizování dovolených a vůbec záležitostí spojených s cestováním," uvedl Jan Mazal z Mediaresearch.
Internetový obchod: Dobrý e-shop funguje na pět kliknutí - čtěte ZDE
Mall.cz sjednotí internetové obchody pod jednu doménu - čtěte ZDE
Okolo 99 procent nakupujících je na základě svých osobních zkušeností z posledního roku s nakupováním převážně spokojena. Přes tři čtvrtiny uživatelů však při nakupování vnímá ohrožení možnými riziky.
Největší obavy mají lidé z finančních podvodů, podvodů týkajících se kvality produktů a reklamačních podmínek. Před riziky nákupu po síti nedávno varovala Česká obchodní inspekce.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist