Google, Seznam, Microsoft a další provozovatelé internetových vyhledávačů mění svým uživatelům mozek. Snadná dohledatelnost informací mění schopnost lidí pamatovat si konkrétní údaje. Tento efekt popsali ve studii "Google"vlivy na paměti: kognitivní následky snadné dostupnosti informací, kterou otiskl časopis Science.
Výraznou změnu práce s informacemi v lidech vyvolaly už mobilní telefony - jen málokdo si pamatuje tolik telefonních čísle, jako před příchodem mobilů se seznamem kontaktů. Dostupnost internetu v chytrých telefonech pak posiluje “Google” efekt internetových vyhledávačů.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.