Google, Seznam, Microsoft a další provozovatelé internetových vyhledávačů mění svým uživatelům mozek. Snadná dohledatelnost informací mění schopnost lidí pamatovat si konkrétní údaje. Tento efekt popsali ve studii "Google"vlivy na paměti: kognitivní následky snadné dostupnosti informací, kterou otiskl časopis Science.

Výraznou změnu práce s informacemi v lidech vyvolaly už mobilní telefony - jen málokdo si pamatuje tolik telefonních čísle, jako před příchodem mobilů se seznamem kontaktů. Dostupnost internetu v chytrých telefonech pak posiluje “Google” efekt internetových vyhledávačů.

Zbývá vám ještě 60 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se