Prodávejte, dokud můžete, radí na svém blogu podnikatel a investor Jan Barta. Co máme prodávat? Aktiva internetových firem, protože pád jejich hodnoty se dá čekat nejpozději do roka. Barta v minulosti rozhodně osvědčil, že změnám hodnoty nejrůznějších aktiv rozumí a daří se mu je předvídat. (Disclaimer kvůli možné zaujatosti: spolupracuji na jeho projektu iCollege.)

Ta rada není překvapivá, slyšíme ji v různých podobách odevšad. Stav trhu opravdu připomíná neslavnou internetovou bublinu z roku 2000. Hodnoty mnohých, zejména začínajících firem (o Snapchatu jsem tu psal před dvěma týdny), jsou naprosto odpojené od jejich schopnosti generovat peníze. Trh technologických aktiv neovládají investoři, ale spekulanti. Jestli má Barta pravdu v tom, že to krachne do osmi až dvanácti měsíců, to ovšem těžko říci. (A bylo by také zajímavé vědět, zda a do jaké míry se svou radou řídí on sám.)

Zbývá vám ještě 70 % článku
Předplatné za 30 Kč
  • První 2 měsíce za 30 Kč měsíčně, poté za 179 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se