Informace o tom, že se Google snaží vrátit na čínský trh, nejsou nové. Už počátkem letošního roku prozradil japonský deník Nikkei, že Google spolupracuje s jednou z dceřiných společností holdingu Alibaba na mapové aplikaci pro čínský trh. V srpnu pak web Intercept vypustil zprávu o projektu Dragonfly, pod kterým se skrývá návrat Googlu na čínský trh internetových vyhledávačů.

Spolu s informací o plánované vyhledávací aplikaci pro čínské uživatele se objevily i interní zprávy o tom, že aplikace bude shromažďovat data o tom, co konkrétní uživatelé vyhledávají, a předávat je bez jakýchkoliv omezení čínskému partnerovi. Každý dotaz má být spojený s konkrétním člověkem prostřednictvím telefonního čísla, Google podle uniklých informací plánoval zaznamenávat také IP adresu zařízení, ze kterého dotaz přišel, a jeho geografickou polohu.

Nyní web Intercept přišel se zprávou, podle níž Google nutil zaměstnance, kteří získali přístup k neoficiální zprávě o chystaném čínském projektu a plánovali interní protesty, aby ji ze svých počítačů smazali. E-mail s požadavkem na odstranění citlivého materiálu podle adresátů obsahoval sledovací prvky, díky nimž vedení firmy zjistilo, zda dotčení zaměstnanci e-mail s požadavkem otevřeli.

Zbývá vám ještě 70 % článku

Co se dočtete dál

  • Jak chtěl Google prostřednictvím svého vyhledávače vyhovět požadavkům čínské komunistické strany?
  • Proč se z oficiálních firemních materiálů ztratilo motto "Don´t be evil"?
  • Jak svůj nesouhlas s praktikami, které prosazuje vedení, projevují zaměstnanci, tedy takzvaní "googleři"?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se