Když si Sergej Brin a Larry Page před dvaceti lety založili firmu, dali si jednoduchý úkol: shromáždit a zpřístupnit celé vědění lidstva tak, aby se k němu kdokoliv mohl dostat. Googlu se původní poslání povedlo do značné míry naplnit. Na Google.com je možné najít informace téměř o čemkoliv. Je ale stále těžší poznat, co jsou skutečně relevantní výsledky a co reklamy.

Hranici mezi reklamou a výsledky vyhledávání ještě zmenšil nejnovější redesign webu Google.com a zobrazení výsledků. Dřívější výrazné grafické oddělení reklam barevným podkresem je dávno minulostí a nyní je označení Ad ještě méně výrazné – přišlo o zobrazení odlišnou barvou a rámeček kolem slova "ad" nebo v češtině "reklama".

Nové označení reklamy ve výsledcích vyhledávání ve stolní a mobilní verzi Google Search

V češtině je označení "reklama" díky své délce čitelnější než anglické "ad", které snadno může splynout s novinkou u klasických výsledků vyhledávání. Aby tyto výsledky měly na místě označení reklamy něco podobného, začal Google v prvním řádku výsledků se zobrazením webové adresy ukazovat "favicon", ikonu, kterou daný web ukazuje v záložce webového prohlížeče.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 80 % článku. S předplatným HN můžete začít číst bez omezení a získáte plno dalších výhod!

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Nebo si kupte jen tento článek za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.