Když si Sergej Brin a Larry Page před dvaceti lety založili firmu, dali si jednoduchý úkol: shromáždit a zpřístupnit celé vědění lidstva tak, aby se k němu kdokoliv mohl dostat. Googlu se původní poslání povedlo do značné míry naplnit. Na Google.com je možné najít informace téměř o čemkoliv. Je ale stále těžší poznat, co jsou skutečně relevantní výsledky a co reklamy.

Hranici mezi reklamou a výsledky vyhledávání ještě zmenšil nejnovější redesign webu Google.com a zobrazení výsledků. Dřívější výrazné grafické oddělení reklam barevným podkresem je dávno minulostí a nyní je označení Ad ještě méně výrazné – přišlo o zobrazení odlišnou barvou a rámeček kolem slova "ad" nebo v češtině "reklama".

Nové označení reklamy ve výsledcích vyhledávání ve stolní a mobilní verzi Google Search

V češtině je označení "reklama" díky své délce čitelnější než anglické "ad", které snadno může splynout s novinkou u klasických výsledků vyhledávání. Aby tyto výsledky měly na místě označení reklamy něco podobného, začal Google v prvním řádku výsledků se zobrazením webové adresy ukazovat "favicon", ikonu, kterou daný web ukazuje v záložce webového prohlížeče.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se