Společné vyšetřování serverů Motherboard a PCmag ukazuje, že český výrobce antivirů Avast a AVG prodává podrobná data o sto milionech svých uživatelů prostřednictvím dceřiné společnosti Jumpshot. Tu Avast koupil před sedmi lety jako výrobce nástrojů pro optimalizaci výkonu PC. Stejná společnost nyní nabízí klientům, jako je Google, Coca-Cola nebo Microsoft, informace o "každém vyhledávání, každém kliknutí, každém nákupu a na jakékoliv stránce". Cena dat pro jednotlivé klienty se pohybuje v milionech dolarů. Na zveřejnění informací prudce reagovaly akcie Avastu, obchodované na londýnské a pražské burze.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se