Reklama pohání velkou část internetu. Obsah zdarma se většinou financuje příjmy z reklam. Aby reklamy byly co nejúčinnější, je nutné je ukazovat těm správným lidem.
A to je místo, kde roli dostávají data o uživatelích. Touha mít účinnou reklamu a zvyšovat prodeje vyústila ve společnost, která překonala obavy autora románu 1984.
Data a z nich získané informace jsou peníze a sběr dat není omezený pouze na internet. Informace o svých nákupech sdílí s obchodníky (a ti s výrobci produktů) miliony lidí prostřednictvím věrnostních karet, jako je Tesco Club Card, Teta klub nebo karta od Dráčika.
Jen na internetu však může jeden člověk nebo firma získat informace nikoliv o konkrétních nákupech v jednom obchodním řetězci, ale v podstatě o všem, co uživatel na síti dělá. Vedle sebe jsou nákupy granulí pro psa, sledování aukcí na eBayi, prohlížení pornostránek s mladými Asiatkami nebo, nedej Bože, stahování nejnovějšího dílu Mandaloriana z torrentů.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.