Deset největších firem v herním průmyslu vydělá za rok více než 150 miliard dolarů (téměř 3,5 bilionu korun). Obří příjmy rostou se začátkem školního roku, jak se tvůrci her připravují na vánoční sezonu. Říjen a listopad pak představují měsíce s největší hustotou očekávaných her, které prodávají miliony kopií. A některé z nich to dokážou zopakovat každý rok v nové verzi.

Opravdové hity, které získají desítky milionů hráčů, jsou vzácné. Minecraft, Grand Theft Auto, Zaklínač 3: Divoký hon, Mario Kart 8 či God of War si dokážou zájem hráčů udržet třeba celou dekádu. Totéž platí i pro sportovní série vydavatelství Electronic Arts.

Letošní nabídka her je nejnabitější za dlouhou dobu, odstartovala „předčasně“ už v srpnu tituly Baldur’s Gate 3 a Starfield, které v počtu hráčů míří do desetimilionového klubu. Některým herním firmám se ovšem nedaří. Například majitel českých studií Ashborne Games a Warhorse ruší celá studia a propouští.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Na jaké velké hry s potenciálem milionových prodejů se letos můžeme těšit?
  • Která česká hra má vyjít ještě do konce roku 2023?
  • Jaké firmy na hrách vydělávají nejvíce?
  • A proč je mezi nimi Apple?
Předplatné za 40 Kč na 4 týdny
  • První měsíc za 40 Kč, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Baví vás moderní technologie? To byste si neměli nechat ujít newsletter Týden s technologiemi, díky kterému dostanete do téměř pravidelného pátečního e-mailu to nejzajímavější dění a produktové novinky za celý týden.