Jeden obrázek ukazuje, proč Google dlouho brojil proti novým pravidlům Applu a nechtěl aktualizovat své aplikace pro operační systémy iOS a MacOS. Apple totiž od tvůrců aplikací pro svá zařízení vyžaduje informace o tom, jaké údaje o uživatelích sbírají, a zobrazuje je v obchodě s aplikacemi.

Srovnání informací sbíraných aplikacemi Google Chrome a Firefox
Srovnání informací sbíraných aplikacemi Google Chrome (vlevo) a Firefox.
Foto: koláž HN

U aplikací Google (vyhledávání) nebo Chrome je díky požadavkům Applu vidět, jak na tom firma je ve srovnání s vlastními aplikacemi od Applu nebo ve srovnání s jinými poskytovateli. Pro uživatele je to většinou šok. Google díky přístupu k velkému množství informací dokáže uživatelům poskytovat lepší služby při vyhledávání, práci s mapami nebo obrázky. Zároveň ale díky stejným informacím dokáže efektivně prodávat dobře zacílenou reklamu.

Článek již není odemčený!

Váš známý vám umožnil přečíst si článek zdarma, ale uplynula doba, po kterou je článek odemčený.

Pro neomezený přístup ke všem článkům na našem webu si můžete zakoupit předplatné za 40 Kč.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se