Je tu jaro a s ním se některé firmy vydávají na nákupy, jakkoliv mohou být překvapivé. Nejžádanější nevěstou posledního týdne se stala služba Discord. V běžné populaci možná neznámá, leč zavedená a populární. Discord má 140 milionů aktivních uživatelů měsíčně, zejména mezi fanoušky videoher. Discord se stal v podstatě oficiálním komunikačním nástrojem stovek herních studií a vydavatelství a ve spojení s pandemií dramaticky vyrostl a získal nové pozice i mimo herní kulturu díky podpoře hlasové i textové komunikace a videokonferencí.

Discord začal jako komunikační nástroj pro hráče, s příchodem pandemie ale rozšířit svůj záběr a díky tomu roste
Discord začal jako komunikační nástroj pro hráče, s příchodem pandemie ale rozšířit svůj záběr a díky tomu roste
Foto: Discordapp.com

I když 140 milionů aktivních uživatelů nestačí na umístění mezi deseti největší sociálními sítěmi, stačí to podle všeho na vytvoření hodnoty 10 miliard dolarů. Ještě v prosinci byla hodnota Discordu podle posledního investičního kola 7 miliard, přestože je firma celých šest let od veřejného spuštění ve ztrátě. 

První zprávy o prodeji Discordu mluvily o několika zájemcích, mezi nimiž se objevoval i čínský Tencent, který se díky strategickým akvizicím dostal mezi vůbec nejsilnější herní firmy na světě. Pravděpodobně právě obavy z dalšího posilování Tencentu vedly k tomu, že o koupi Discordu intenzivně, a nyní dokonce exkluzivně, jedná Microsoft.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se