V roce 2014 pak dále vzroste na 208 milionů prodaných kusů. Uvedla to dnes analytická firma Gartner.
Tablety vyplňují mezeru mezi tradičními počítači a vyspělými mobilními telefony. Přístroje se dostaly do centra pozornosti výrobců elektroniky poté, co americká firma Apple v letošním roce s velkým úspěchem uvedla na trh svůj tablet iPad. Následoval například Samsung a firmy jako Dell, HP nebo LG chtějí tablety pustit na trh v nejbližší době.
Podle analytiků Gartneru budou prodeje multimediálních tabletů v zemích východní Evropy včetně ČR a Slovenska do roku 2014 představovat méně než dvě procenta světového trhu.
"Naše předpovídané prodeje pro letošek ve východoevropském regionu jsou velmi nízké hlavně kvůli malé dostupnosti a vysokým cenám. iPad se oficiálně na těchto trzích nenabízí a až začne, vysoká cena neumožní jeho masové rozšíření," uvedla analytička Annette Zimmermannová.
Odhay dalších analytiků jsou ještě smělejší. Apple by mohl podle Briana Whitea, analytika z Ticonderoga Securities, prodat v roce 2011 celosvětově kolem 45 milionů iPadů. "Věřím, že iPad bude jedním z nejvyhledávanějších vánočních dárků a že zajem o něj bude pokračovat i v roce 2011," poznamenal Brian.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist