Podíl iPadu na trhu klesá, ve čtvrtém čtvrtletí ale trend zrychlil. Dominantní postavení tradičního iPadu narušuje silná konkurence levných tabletů s Androidem i kanibalismus uvnitř nabídky Applu – iPad mini i přes relativně vysokou cenu a horší parametry ubírá velkému iPadu zákazníky.

Nejvýrazněji je nástup konkurence patrný v Japonsku, kde se před Vánoci nejlépe dařilo konkurenčnímu tabletu Nexus 7 od Googlu. Podle výzkumu agentury BCN, který zveřejnil deník Nikkei, byl nejprodávanějším tabletem v zemi Nexus 7. Úspěchy na úkor iPadu slaví Nexus 7 a další levné tablety s Androidem i v Česku a dalších zemích.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se