Počet uživatelů, kteří při procházení internetu aktivně blokují reklamy, se meziročně zvýšil o 41 procent – v červnu jich bylo 198 milionů. Vyplývá to z výzkumu, který pravidelně provádí start-up PageFair ve spolupráci s Adobe.
V počtu blokujících uživatelů vede Evropa se 77 miliony oproti 45 milionům Američanů, v USA ale oblíbenost „adblocků“ roste rychleji – o 48 procent oproti evropským 35 procentům. Vedou Řekové a Poláci, nejmenší počet blokujících je na Slovensku, i když Česká republika je na tom podle grafu ve zprávě velmi podobně.
Obrázek: The cost of ad blocking. PageFair and Adobe 2015 Ad Blocking Report. 6.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.