Přibližně polovina hráčů podle ankety se stovkami hlasů plánuje začít svou cestu do starověkého Řecka špatně. Není to tím, že by si chtěli koupit špatnou verzi hry nebo se soustředili na nevhodný způsob vedení boje. Chtějí si vybrat špatného hrdinu. I když historicky dává smysl, aby mocným žoldákem v době peloponéských válek byl muž, Assassin’s Creed Odyssey vsadilo na ženu, a ne ledajakou.

Odysea dává hráčům na výběr, s kým stráví desítky hodin jako skutečný hrdina v legendární zemi, v legendami opředeném čase. Ubisoft říká, že příběh je optimální sledovat z očí Kassandry, ta je hrdinkou knižní podoby hašašínské Odysey. Marketingové materiály ale sázejí téměř výhradně na mužského hrdinu, Alexia. Já jsem zkusil oboje a s jasným výsledkem.

Postava Kassandry je zábavnější a hezčí. Hlavně má ale lepší dabing. Hlas je příjemnější a zároveň vrstevnatější než v případě Alexia, který působí jako lehce tupý svalovec, zatímco Kassandra je jako Amazonka – drsná, přitom půvabná a "univerzální" smysl pro humor působí v dívčím podání přece jen zajímavěji.

Volba hlavního hrdiny nemá kromě vzhledu postavy a jejího namluvení žádný znatelný efekt. Příběh se odehrává úplně stejně, ať už je v centru dění Alexios nebo Kassandra, celkový dojem ale může být dramaticky odlišný. To je ale jen jedna z mnoha možností volby. Další hra nabízí také na začátku: chcete se nechat vodit za ručičku, nebo chcete skutečně svět prozkoumávat?

V prvním případě hra na mapu umístí ikonky přesně na místa, kam má postava jít. Šetří to čas. Druhou variantou je, že hra jen naznačí, kde hledat. Většinou jsou indicie jasně napsané, takže trvá jen chvíli se zorientovat, na přesnou práci zvěda tu je opět přítel v podobě bystrozrakého orla. Ne nadarmo se Kassandře říká Orelnice.

Tři příběhy v jednom balení a vaše odysea

Největší změnou v systému vyprávění v sérii Assassin’s Creed pak je zavedení možnosti volby i do dialogů a větvení příběhu v závislosti na tom, jak se hráč rozhodne pokračovat. Většinou jsou volby jednoduché – boj, nebo smír –, ale někdy jde o delikátní věci, které nemusí mít jasný okamžitý následek. Autoři prozrazují, že hra má celkem devět různých zakončení, jen jedno z nich je samozřejmě ten správný happy end.

Odysea nemá jen jednu příběhovou linii, ale kromě těch velkých příběhových oblouků je ve hře spousta vedlejších úkolů a postav. I v nich Ubisoft občas hraje na city a dává vybrat z větších či menších zel. Není úplně neobvyklé, že se dobrý skutek úplně nevyplatí. Když se to stane potřetí počtvrté, člověk už může najít temné potěšení v přemýšlení nad tím, jak mu hra dobře míněný čin vrátí.

Zbývá vám ještě 70 % článku

Co se dočtete dál

  • Co má nejnovější Assassin's Creed společného s českým hitem Kingdom Come?
  • Jak si autoři poradili se zdvojením hlavních hrdinů a jejich milostným životem?
  • Jaké nedostatky se dají najít na moderním eposu?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se