Jen pár hodin před tím, než Microsoft oznámil novou variantu konzole Xbox One S, která se obejde bez optické mechaniky, vyrazilo Sony do protiútoku. Bez varování a předchozích náznaků představil hlavní architekt konzolí PlayStation Mark Cerny v rozhovoru pro server Wired základní informace o PlayStation 5.

Nová konzole od Sony nabídne skokové zvýšení výkonu hned v několika oblastech, navíc udrží zpětnou kompatibilitu s hrami pro dnešní PlayStation 4 a použít s ní půjde i systém virtuální reality PlayStation VR. Cerny v rozhovoru pro Wired uvedl i řadu technických detailů, které vysvětlují, proč se nová generace herních konzolí začne prodávat nejdříve v roce 2020. Součástky, které Sony plánuje použít, zatím existují pouze ve stadiu předprodukčních vzorků a prototypů.

Sony podle očekávání zůstane věrné AMD jako hlavnímu dodavateli a i nová generace herních konzolí tak bude vycházet ze stejné architektury hardwaru jako osobní počítače. Srdcem Sony PlayStation 5 má být třetí generace procesorů Ryzen s osmi procesorovými jádry. Díky úsporné výrobní technologii by měly nové procesory nabídnout vysoký výkon i při menší spotřebě, aby konzole nebyla příliš hlučná.

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • Jaký může být grafický výkon čipů pro PlayStation 5?
  • Jaký rozdíl nabídne nová generace PlayStation při načítání dat z disku?
  • Jaká technologie má zvýšit kvalitu obrazu?
  • Co prozradil Microsoft o novém Xboxu?
  • A co o Xboxu bez mechaniky?
  • Jak vylepší předplatné GamePass?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se