Jen pár hodin před tím, než Microsoft oznámil novou variantu konzole Xbox One S, která se obejde bez optické mechaniky, vyrazilo Sony do protiútoku. Bez varování a předchozích náznaků představil hlavní architekt konzolí PlayStation Mark Cerny v rozhovoru pro server Wired základní informace o PlayStation 5.
Nová konzole od Sony nabídne skokové zvýšení výkonu hned v několika oblastech, navíc udrží zpětnou kompatibilitu s hrami pro dnešní PlayStation 4 a použít s ní půjde i systém virtuální reality PlayStation VR. Cerny v rozhovoru pro Wired uvedl i řadu technických detailů, které vysvětlují, proč se nová generace herních konzolí začne prodávat nejdříve v roce 2020. Součástky, které Sony plánuje použít, zatím existují pouze ve stadiu předprodukčních vzorků a prototypů.
Microsoft chystá Xbox bez blu-ray mechaniky, ušetří stovky korun na konzoli a ještě více vydělá
Sony podle očekávání zůstane věrné AMD jako hlavnímu dodavateli a i nová generace herních konzolí tak bude vycházet ze stejné architektury hardwaru jako osobní počítače. Srdcem Sony PlayStation 5 má být třetí generace procesorů Ryzen s osmi procesorovými jádry. Díky úsporné výrobní technologii by měly nové procesory nabídnout vysoký výkon i při menší spotřebě, aby konzole nebyla příliš hlučná.
Co se dočtete dál
- Jaký může být grafický výkon čipů pro PlayStation 5?
- Jaký rozdíl nabídne nová generace PlayStation při načítání dat z disku?
- Jaká technologie má zvýšit kvalitu obrazu?
- Co prozradil Microsoft o novém Xboxu?
- A co o Xboxu bez mechaniky?
- Jak vylepší předplatné GamePass?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.