Nejnovější aféra společnosti Avast, která prodávala data o svých uživatelích, ukazuje na dlouhodobý velký problém výrobců antivirů a "optimalizačních" programů. Ty se postupně dostávají do role škodné, kdy je hranice mezi malwarem a antimalwarem čím dál méně zřetelná.
Hned na začátku je nutné přiznat jednu věc: Pozice výrobců consumer-grade antivirů není snadná. Ideální antivirus není vidět. Dělá si svoje a projeví se – pokud vůbec – jenom v okamžiku útoku. Jenomže takový systém se špatně prodává. Chcete, aby uživatel viděl, co za svoje peníze dostává. Proto se před několika lety spotřebitelské antivirové systémy proměnily v obrovské softwarové balíky, které mají desítky více či méně obskurních funkcí, jež se mnohdy uživateli pletou do života víc, než je užitečné.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.