Hlavně neztratit tvář. V čínském prostředí je důležité udržet zdání, že je vše v nejlepším pořádku, a představení nového "supertelefonu" Huawei P40 Pro. Už druhý top model Huaweie míří na trh bez oficiální podpory Googlu. Místo toho Huawei nabízí vlastní ekosystém, který láká už i na chytrou asistentku a luxusní chytrou reprosoustavu s francouzským šarmem.
Ze všeho nejvíc se ale Huawei spoléhá na to, co ho dostalo na vrchol. Propůjčená značka Leica zpočátku působila jako draze zaplacené pozlátko, ale skutečnost je jiná. Huawei si rychle urval pozici výrobce nejlepších fotomobilů a letos si troufá vyzvat Apple, Google a Samsung na souboj nejen ve tmě, ale i při natáčení videa. Nechybělo ani typické srovnávání pořízených fotografií a vybraných parametrů telefonů s konkurencí. Počet aplikací dostupných z oficiálních obchodů Applu a Googlu ale Huawei se svou App Gallery logicky nesrovnával.
Představení rodiny telefonů Huawei P40 proběhlo kvůli pandemii onemocnění Covid-19 netradičně. Firma dodržela formát prezentace, kterou vedl prezident mobilní divize Richard Yu, ale místo pronájmu velké haly a dopravení novinářů z celého světa do Paříže vysílala celou akci na YouTube. To je samo o sobě paradox, protože aplikace YouTube v nových telefonech chybí.
Povědomý byl i obsah hodinového představení. Huawei moc nezdržoval, tentokrát se nechlubil prodejními čísly a podíly na trhu, protože už na konci loňského roku bylo znát, že pozice druhého největšího výrobce mobilů za rok 2019 je jen Pyrrhovo vítězství. Prodeje mimo Čínu jdou logicky dolů a v Číně se na dramatickém poklesu prodejů telefonů podepsal koronavirus.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.