Desítky a možná stovky milionů chytrých mobilů by mohly vydržet v provozu na jedno nabití výrazně déle. Výzkum týmu z Purdueovy univerzity v Indianě s účastní Microsoftu ukázal, že bezplatné aplikace sponzorované reklamou spotřebují více než dvojnásobek energie potřebné pro samotný běh aplikace.

Mezi zkoumanými aplikacemi byla nejpopulárnější mobilní hra vůbec – Angry Birds. Možnost hrát bez placení je vykoupená tím, že 70 procent energie spotřebované aplikací slouží ke zjištění lokace hráče, stažení reklamy a jejího zobrazení. Dramatická čísla o zvýšené spotřebě klesají podle toho, jak často aplikace shromažďuje aktuální data a stahuje nové reklamy.

Zbývá vám ještě 60 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se