Jestli chtěl Facebook především neutralizovat konkurenci, zeptal se mě jeden čtenář, proč koupil WhatsApp, a ne třeba Viber? Děkuji za tu otázku, čtenáři se většinou ptají osobnějším tónem a na nepříjemnější věci, třeba: kdy už zdechneš, odporná vykopávko? Odpověď nicméně neznám ani na to první, ani na to druhé. Leda snad: třeba je Viber další na řadě. Proč ne? Peněz má Facebook ještě pořád dost.
Zda je v tak důkladném zametání trhu nějaká logika? Inu, na to se snad nejlépe zeptejte přímo Marka Zuckerberga, a schválně, zda vám odpoví! Jisté je, že trh digitálních technologií — tak jako vždy — směřuje k vytváření monopolů. Když máte hodně uživatelů, musíte se chtě nechtě snažit mít ještě víc — pokud možno všechny. Jinak se sami stanete terčem někoho jiného. Zákon džungle: oběd mít, anebo obědem být. Microsoft to v době své vrcholné moci nedělal jinak, zbavoval se konkurence, ať vypadala sebeneškodněji.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.