Apple naplnil přání svých uživatelů. Představil po letech nový Mac mini, který už se nezadýchá u webového prohlížeče. Ukázal krásné nové Macbooky Air s moderním designem s menšími rámečky a integrovanou čtečkou otisků prstů.
A hlavně nabízí nové iPady, také bez rámečků, se standardním konektorem USB-C a s perem, které už se nemusí nosit zvlášť a krkolomně se nabíjet v napájecím portu tabletu. Místo toho se díky magnetům připojí k boku zařízení a rovnou se bezdrátově dobíjí.
Zejména Mac mini a Macbook Air představují výrazný pokrok u produktů, které vypadaly skoro zapomenutě a svou výbavou i designem působily už zastarale. Apple však představení nástupců jasně nejlevnějšího počítače s OS X a nejlevnějšího kvalitního notebooku na trhu využil k vytvoření tlusté čáry za dobou, kdy Apple dokázal navzdory své pověsti vyrábět zařízení s velmi zajímavým poměrem ceny, výkonu a inovací.
I u počítačů Apple svým způsobem najel na strategii, která se mu už několik let osvědčuje u telefonů – místo toho, aby nabízel levné nové produkty, nechává postupně klesat ceny těch starých, u kterých klesají náklady na výrobu a přes nižší ceny mohou Applu přinášet konstantní zisky. A všechny nové produkty proti jejich předchůdcům citelně zdražil. Nejvýraznější je to u Macu mini. Ten se před čtyřmi lety začal prodávat za 499 dolarů, novinka je o tři sta dolarů, a tedy o 60 procent dražší. A špičkový model kvůli předraženým cenám zvýšení kapacity operační paměti i úložiště může stát také třeba 130 tisíc korun.
Co se dočtete dál
- Dále se dočtete:
- Jakou strategii zvolil Apple?
- Za jaké ceny nabízí firma nové produkty?
- Proč HP, Lenovo nebo Acer nemohou Apple ohrozit?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.