Největší konference herních vývojářů v San Francisku měla dvě velká témata – streamování her a virtuální realitu (VR), která má před sebou další pokus o zlákání kritické masy. VR zatím necháme stranou, stačí jen pogratulovat týmu stojícímu za Beat Saberem k dalšímu úspěchu v podobě ocenění za nejlepší VR hru roku.

Mnohem zajímavější je fenomén streamování her a jejich digitální distribuce, na který upoutal pozornost Google, když představil službu Stadia. Google chce ještě letos začít streamovat do telefonů, počítačů a televizí s prohlížečem Chrome nebo zařízením Chromecast videohry s dokonalou grafikou 4K rozlišením a HDR funkcemi. To zní lákavě, samozřejmě, ale má to i háček.

Tak třeba Google rozhodně není sám, kdo se o něco podobného snaží, a hlavně většina ze dvou miliard lidí, které Google může oslovit, pravděpodobně brzy zapláče, až zkusí na mobilu hrát Assassin’s Creed Odyssey ve vysokém rozlišení. Působivá prezentace Googlu ale má ohlas i u velkých herních firem. V Microsoftu si dokonce vynutila oficiální reakci.

Důležitost toho, co Google oznámil, když představil svou herní službu a kvalitu infrastruktury, kterou má k dispozici, je snadné doložit. Šéf herní divize Microsoftu po skončení prezentace rozeslal podřízeným e-mail, ve kterém je uklidňuje. "Jejich oznámení potvrzuje, že jsme se před dvěma lety vydali správným směrem. Nebyla tam žádná překvapení, ale jejich využití YouTube, Google Asistenta i nový wi-fi ovladač mě ohromily," napsal Phil Spencer. "Google udělal dojem dneska a my máme před sebou pár měsíců do E3, kde budeme dělat dojem my."

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • Kdy si služby Googlu a Microsoftu budou moci vyzkoušet i hráči v České republice?
  • Co bude s uloženými hrami hráčů ve chvíli, kdy se Google rozhodne službu ukončit?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se