Apple mimo tradiční tiskové konference představil novou službu pro firmy s desítkami zaměstnanců. Zatímco alespoň americké spotřebitele už má v kapse a tamní velké korporace se proto musely naučit s telefony i počítači od Applu zacházet, nyní se zaměří na největší část ekonomiky – menší a středně velké firmy.
Program Apple Business Essentials, tedy „Základ pro firmy“, slibuje totéž, co nabízí třeba Google s Chromebooky – spolehlivé fungování firemních počítačů a dalších zařízení bez toho, aby firma musela mít vlastní IT oddělení. Apple sází na slogan „Správa zařízení je stejně snadná jako jejich používání“. A na zkoušku nabízí své služby zdarma.
„Jablíčková“ společnost v rámci programu Business Essentials nabízí tři úrovně služeb – správu konkrétních zařízení, správu až tří zařízení pro jednoho uživatele a správu tří zařízení s velkou kapacitou cloudového úložiště. Cena nejlevnější varianty začíná na třech dolarech, tedy na přibližně sedmdesáti korunách na zařízení za měsíc, střední cesta se 200 GB prostoru v iCloudu přijde asi na 150 korun a nejvyšší varianta se 2 TB prostoru má stát v přepočtu asi 290 korun.
OneDrive: Microsoft připraví na jaře uživatele starších Windows o ochranu před vyděrači
Apple s novou nabídkou cílí na firmy do 500 uživatelů, které podle všeho mají zájem nejen o jeho telefony, ale také o novou generaci MacBooků, které mají špičkový výkon a zároveň nabízí v porovnání se světem Windows neobvyklou výdrž baterie. Testování služby je nyní dostupné bezplatně pro firemní zákazníky v USA, komerční provoz chce Apple zahájit na jaře roku 2022.
Základem Apple Business Essentials je správa zařízení, tedy vytvoření iPhonů, iPadů a MacBooků s firemním uživatelským profilem. S tím se pojí automatické nastavení wi-fi, VPN či firemního e-mailu. Aplikace si pak uživatelé budou stahovat z připravených „sbírek“, které připraví zaměstnavatel. Business Essentials zahrnují také nepřetržitou uživatelskou podporu a automatické zálohování dat do iCloudu.
Náročnější pro Apple a zajímavější pro firmy s vysokými desítkami až několika stovkami zaměstnanců bude připravované rozšíření služeb o profesionální záruky včetně oprav nebo výměny zařízení u zákazníka. Tedy ve světě Windows zavedené služby, jako je třeba NBD servis u Dellu, který se daří napodobit i HP.
Apple v tiskové zprávě uvádí, že součástí AppleCare+ for Business bude nepřetržitá telefonní podpora, školení pro správce IT i zaměstnance a až dvě opravy zařízení na každého uživatele se zaplacenou prémiovou podporou ročně. Apple uvádí, že vyškolený technik dokáže k zákazníkům dorazit a začít s opravami už za čtyři hodiny od nahlášení incidentu.
Technologický obr z kalifornského Cupertina zatím nezveřejnil podmínky ani ceny nadstandardních záruk pro firemní zákazníky, skoupý je zatím i ohledně informací o jejich dostupnosti mimo USA.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist