Apple mimo tradiční tiskové konference představil novou službu pro firmy s desítkami zaměstnanců. Zatímco alespoň americké spotřebitele už má v kapse a tamní velké korporace se proto musely naučit s telefony i počítači od Applu zacházet, nyní se zaměří na největší část ekonomiky – menší a středně velké firmy.

Program Apple Business Essentials, tedy „Základ pro firmy“, slibuje totéž, co nabízí třeba Google s Chromebooky – spolehlivé fungování firemních počítačů a dalších zařízení bez toho, aby firma musela mít vlastní IT oddělení. Apple sází na slogan „Správa zařízení je stejně snadná jako jejich používání“. A na zkoušku nabízí své služby zdarma.

„Jablíčková“ společnost v rámci programu Business Essentials nabízí tři úrovně služeb – správu konkrétních zařízení, správu až tří zařízení pro jednoho uživatele a správu tří zařízení s velkou kapacitou cloudového úložiště. Cena nejlevnější varianty začíná na třech dolarech, tedy na přibližně sedmdesáti korunách na zařízení za měsíc, střední cesta se 200 GB prostoru v iCloudu přijde asi na 150 korun a nejvyšší varianta se 2 TB prostoru má stát v přepočtu asi 290 korun.

Apple s novou nabídkou cílí na firmy do 500 uživatelů, které podle všeho mají zájem nejen o jeho telefony, ale také o novou generaci MacBooků, které mají špičkový výkon a zároveň nabízí v porovnání se světem Windows neobvyklou výdrž baterie. Testování služby je nyní dostupné bezplatně pro firemní zákazníky v USA, komerční provoz chce Apple zahájit na jaře roku 2022.

Základem Apple Business Essentials je správa zařízení, tedy vytvoření iPhonů, iPadů a MacBooků s firemním uživatelským profilem. S tím se pojí automatické nastavení wi-fi, VPN či firemního e-mailu. Aplikace si pak uživatelé budou stahovat z připravených „sbírek“, které připraví zaměstnavatel. Business Essentials zahrnují také nepřetržitou uživatelskou podporu a automatické zálohování dat do iCloudu.

Náročnější pro Apple a zajímavější pro firmy s vysokými desítkami až několika stovkami zaměstnanců bude připravované rozšíření služeb o profesionální záruky včetně oprav nebo výměny zařízení u zákazníka. Tedy ve světě Windows zavedené služby, jako je třeba NBD servis u Dellu, který se daří napodobit i HP.

Apple v tiskové zprávě uvádí, že součástí AppleCare+ for Business bude nepřetržitá telefonní podpora, školení pro správce IT i zaměstnance a až dvě opravy zařízení na každého uživatele se zaplacenou prémiovou podporou ročně. Apple uvádí, že vyškolený technik dokáže k zákazníkům dorazit a začít s opravami už za čtyři hodiny od nahlášení incidentu.

Technologický obr z kalifornského Cupertina zatím nezveřejnil podmínky ani ceny nadstandardních záruk pro firemní zákazníky, skoupý je zatím i ohledně informací o jejich dostupnosti mimo USA.