Problémy mobilního telefonu iPhone 4 s anténou jsou podle firmy Apple, která jej vyrábí, nafouknuté. Společnost přesto všem třem milionům lidí, kteří si přístroj dosud koupili, poskytne zdarma plastové pouzdro na jeho boky, jež problém zmírňuje.
Uživatelé, kteří i přesto s telefonem nadále nebudou spokojeni, jej mohou do 30 dnů vrátit a dostanou zpět své peníze. Novinářům to v pátek řekl šéf Applu Steve Jobs. Firma tak nepřikročila ke svolání vadných přístrojů k opravě, jak některá média spekulovala.
Na technickou podporu se podle Jobse kvůli problémům s příjmem mobilního signálu dosud obrátilo 0,55 procenta majitelů iPhonu 4. Podíl zákazníků, kteří přístroj vrátili, je pak zhruba třikrát nižší než u jeho předchůdce iPhonu 3GS.
Problémy mají i jiné telefony
Podobné problémy s příjmem jako iPhone 4 navíc podle Jobse mají všechny telefony. Jmenoval například Blackberry Bold 9700, HTC Droid Eris či Samsung Omnia II. Rozdílné jsou prý pouze algoritmy, jež používají k zobrazení síly signálu. Jobs označil problémy s anténami za výzvu, se kterou se všichni výrobci telefonů budou muset vypořádat.
Šéf Applu nicméně přiznal, že nový iPhone má zhruba o procento více hovorů nedokončených kvůli technickým problémům než jeho předchůdce. I když je podle něj toto číslo malé, pro Apple je dostatečně velké na to, aby věc řešil.
"Nejsme dokonalí, telefony nejsou dokonalé. Ale chceme, aby naši uživatelé byli šťastní," řekl šéf Applu.
Nový iPhone 4 si nekupujte, má dost nedostatků, upozornil vlivný časopis - čtěte ZDE
Apple se omluvil zákazníkům za vadnou anténu u nového iPhonu 4 - čtěte ZDE
Firma, která příští týden zveřejní čtvrtletní výsledky, proto hodlá zákazníkům zdarma poskytovat pouzdra až do konce letošního září, pak uvidí, jestli nepřijde s lepším řešením.
Jobs také připomněl, že Apple vydal novou verzi systému, díky které iPhonu nyní lépe ukazuje úroveň mobilního signálu. Zákazníkům, kteří si pouzdro již koupili, firma účet uhradí. Cena jednoho pouzdra je zhruba 30 dolarů (asi 600 korun). Naprostou většinu jich vyrábí sám Apple.
Kvůli poruchám padlo několik žalob
Poprask kolem problémů její novinky začal být pro Apple neúnosný tento týden, kdy vlivný americký časopis Consumer Reports nechal udělat testy, z nichž je prý zřejmé, že přístroj je osazen nevhodnou anténou. Zpochybnil i tvrzení firmy, která dosavadní kritiku, že přístroj ztrácí signál, sváděla na softwarovou chybu. V USA už kvůli závadám padlo i několik žalob. Problémy telefonu tento týden také srazily akcie firmy.
Společnost Apple poprvé iPhone začala prodávat na konci června 2007. Na přístroj se tehdy stály fronty. Telefon s dotykovým displejem bez hardwarové klávesnice a jednoduchým ovládáním se záhy stal populárním do té míry, že jej ostatní výrobci začali napodobovat.
Nadšení zákazníků provázelo i uvedení poslední verze nazvané iPhone 4. Ještě před začátkem jeho prodeje se ale objevily zprávy o vadách tohoto přístroje, jež se nakonec rozrostly do značných rozměrů. Ty nakonec Apple přinutily svolat zvláštní tiskovou konferenci, což je krok, k němuž firma pověstná svým tajnůstkářstvím nepřistupuje často.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist