Letošní iPhony se budou prodávat dobře. Barevné iPhony Xr budou mít své fanoušky, stejně jako se iPhone Xs Max prosadí díky delší výdrži baterie. I fanoušci Applu se totiž mění a velkých obrazovek se přestali bát. Applu to bude stačit. Doby, kdy firma vytvořila kategorii smartphonů a poté několik let bojovala o prvenství v podílu na trhu proti celému Androidu a posléze Samsungu, skončila. Apple se musí spokojit s druhým až třetím místem a je mu to jedno.
Apple je od počátku rekordman v důležitější kategorii – generování obratu a zisku. Huawei může prodat jedno dvě čtvrtletí v roce více telefonů, ale vydělá na nich drobné. Applu patří drtivá většina zisků z prodeje chytrých telefonů. Má málo produktů, sdílí mezi nimi součástky a nakupuje přímo u zdroje a ve velkém. Nové telefony nenavrhuje s cílem ohromit svět, ale s cílem zvýšit průměrnou prodejní cenu a zisk. O něco podobného, ale s mnohem menším úspěchem, se snaží všichni ostatní výrobci telefonů. Na rozdíl od Applu mají skutečnou konkurenci.
Co se dočtete dál
- Jak se Stevu Jobsovi přesvědčit stovky milionů lidí, že Apple nemá konkurenci?
- Proč Apple neinvestuje do revolučních vylepšení telefonů?
- Jak Apple na svých zákaznících šetří?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.