Většina na světě prodaných telefonů pochází z Číny – nejen výrobou, ale i značkou. Nástup Xioami, Huawei a skupiny BBK přinesl konec zavedených značek jako HTC, LG a nakonec i Sony. Ty všechny se dostaly na hranici bezvýznamnosti. 

Nejlépe se čínské značky prodávají v Asii a Africe, tedy obecně v chudších zemích, protože Xiaomi a Redmi a u nás méně známé firmy jako Doogee nebo Ulefone dlouhodobě tlačily ceny smartphonů dolů. V západním světě to už čínské značky tak lehké nemají – a platí to i pro Českou republiku. Některé telefony z říše středu vůbec nedává smysl kupovat. Ukážeme si to i na příkladu (ne)recenze mobilu Vivo V23 5G.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se